Äänikortti pelihommiin
Petteri Franssi
2004-01-13 16:22:54 UTC
On ruvennut pikkuhiljaa himottamaan parempien äänien saanti pelisessioihin,
joten kysymykseen tullee 5.1 kortti. Nyt vain pitäisi saada selville se,
mikä korteista aiheuttaa vähiten harmaita hiuksia eikä hintakaan ole vallan
mahdoton. Itse olen pudonnut korttikehityksen kärryiltä jo ajat sitten,
joten apu on tarpeen. Tähän asti on pärjätty AC'97 piirillä.

Luonnollisesti vielä tarvitaan kaiuttimetkin, joten kokemuksia/mielipiteitä
otetaan vastaan...

-Petteri Franssi
Markku Poysti
2004-01-13 16:53:48 UTC
Omatekoisella USB audio vehkeellä sai häiriöt pois käytännössä kokonaan, ja
pelit tuntuvat kuitenkin toimivan, vaikka siinä ei ole mitään
rautakiihdyttimiä.

Digiliitännällä varustettu äänikortti / vahvistin on myös hyvä ratkaisu ja
rahaa piisaa.
TS
2004-01-14 12:32:09 UTC
Post by Petteri Franssi
[...]
Itse olen tällä hetkellä saman hankinnan edessä ja viimeksi ostin kortin
(GUS MAX) joskus kauan sitten. Olen tutkaillut vaihtoehtoja ja olen siihen
lopputulokseen tullut, että kannattava ostos olisi Creative Audigy2. Tuosta
bulk -malli ei ole edes kovin kallis.
Onko muuten kenelläkään kokemuksia Creative Audigy 2 NX:stä.. eli siis
tuosta ulkoisesta USB -'kortista'? Se kiinnostaisi liitäntöjen
helppokäyttöisyyden puolesta. Ja tosiaan pelailua varten korttia minäkin
olen päivittämässä..
Petteri Franssi
2004-01-15 18:12:23 UTC
Post by Petteri Franssi
[...]
Post by Petteri Franssi
otetaan vastaan...
-Petteri Franssi
Onkos kellään kokemuksia Gainwardin ***@home 7.1 kortista? Ei ollut
pahan hintainen eikä pahemmin artikkelissa haukuttu (MB 1/2003). Minkälaisia
ovat aikaisemmat Gainwardin kortit olleet? Vielä tässä etsitään "sitä
oikeaa" korttia...

-Petteri Franssi